video photo layouts (1).png

Senior Pastor

Gabriel Raimondo

​

He met the Lord at age 19 and since then he has served him with dedication and passion. He is a pastor, teacher, and writer. In addition to pastoring the ID church, he has dedicated himself to training the future generation of spiritual leaders through different Bible Institutes in Southern California. Currently, he teaches at Azuza Pacific University. Over the years he has traveled to different countries both to preach and to teach academically.

He was born in Los Angeles, California, but lived in Buenos Aires, Argentina where he met the Lord and his wife. His passion is the study of the Word and that it produces radical changes in those who listen to it. His favorite pastime is football and his favorite food is the Argentine barbecue.

He is an ordained minister of the Assemblies of God, a graduate of Fuller Theological Seminary where he earned a Master of Divinity degree, and is currently a doctoral candidate in history and theology at the Vrije Universiteit Amsterdam.

Pastor Principal

Gabriel Raimondo

​

Conoció al Señor a los 19 años y desde entonces lo ha servido con entrega y pasión. Es pastor, profesor, y escritor. Asimismo, se ha dedicado a capacitar la futura generación de líderes a través de diferentes Institutos Bíblicos en el Sur de California. Actualmente, enseña en la Universidad de Azuza Pacific. Ha viajado a diferentes países tanto para predicar como para la enseñanza académica.

Es nacido en Los Ángeles, California, pero vivió en Bs As, Argentina donde conoció al Señor y a su esposa. Su pasión es el estudio de la Palabra y que esta produzca cambios radicales en quienes la escuchan. Su pasatiempo favorito es el futbol y su comida favorita es el asado argentino.

Es ministro ordenado de las Asambleas de Dios, graduado de Fuller Theological Seminary donde obtuvo el título de Maestría en Divinidades. Actualmente es candidato a doctorado en historia y teología en la Vrije Universiteit Amsterdam.

272557270_206685631643001_13894975767933

Executive Pastor

Rosana Raimondo

Born in Buenos Aires, she has served the Lord for 25 years in the teaching and leadership ministry. In recent years she has ministered inside and outside the United States in retreats of Spiritual Liberation. Together with her husband pastors the ID church where her main task is to prepare leaders, preach, and minister women. She has been married for 25 years, and God has blessed her family with 2 children, Eliam and Dylan after 12 years of prayer and waiting. Her passion is to see people restored and families united and happy. Her favorite hobbies are decoration and riding bicycle. Her favorite food is Mexican. Pastor Rosana obtained her Bachelor of Theology from the Faculty of Theology and a Master's in Leadership in Life Pacific University.

Pastora Ejecutiva

Rosana Raimondo

​

Nacida en Bs As, la pastora ha servido al Señor por 25 años en el ministerio de enseñanza y liderazgo. En los últimos años ha ministrado dentro y fuera de los Estados Unidos en retiros de Damas y de Liberación. Junto a su esposo pastorean la iglesia ID donde su labor principal es preparar líderes, predicar, y ministrar mujeres. Lleva 25 años de casada, y Dios ha bendecido su familia con 2 hijos, Eliam y Dylan después de 12 años de oración y espera.  Su pasión es ver las vidas restauradas y las familias unidas y felices. Sus pasatiempos favoritos son la decoración y andar en bicicleta. Su comida favorita es la mexicana. La pastora Rosana obtuvo su Licenciatura en Teología en la Facultad de Teología y  una Maestría en Liderazgo en Life Pacific University.

273499180_1645596189113710_8754308421673

Assistant Pastor

Stephanie Semerenko

For the past 8 years she has served

ID Church in the Children's & Youth Ministries with love and dedication. Stephanie has a special connection with the children and teenagers of our community. Her main work within Ministry is teaching, guiding the teachers, organizing  events and ministering the children. She is also in charge of overseeing other ministries as assistant pastor.

Her favorite pastime is watching movies and her favorite food is any form of meat. She received a degree in fashion/costume design at FIDM, and  her Bachelor's degree at Azusa Pacific University in Youth and Family Ministry.

Pastora Asistente

Stephanie Semerenko

​

Durante los últimos 8 años ha servido a los niños y jóvenes de la Iglesia ID con amor y dedicación. La pastora Stephanie tiene una conexión especial con los niños y adolescentes de nuestra comunidad. Su labor principal dentro del Ministerio es la enseñanza, el liderazgo de las maestras, la organización de eventos y la ministración de niños. Ella también está a cargo de supervisar otros ministerios como pastor asistente.

Su pasatiempo favorito es mirar películas y su comida favorita es cualquier tipo de carne. Se recibió de diseñadora de moda en FIDM y en la Universidad de Azusa Pacific para obtener una licenciatura en Ministerio de Juventud y Familia.

praul_edited.jpg

Assistant Pastor

Raul Cortez

For the past 8 years she has served

Pastor Asistente

Raul Cortez​

Conozca a nuestro liderazgo/Meet Our Team
Comprometidos con Dios y con su pueblo / Committed to God and his people

En qué creemos / What we believe

CREEMOS

• Creemos en Dios Padre, creador de todas las cosas (Gn 1:1; Ap 2:11).

• Creemos en Dios Hijo, nuestro Señor y salvador (Jn 3:16; Col 1:15-17).

• Creemos en Dios Espíritu Santo nuestro santificador y fortalecedor (Jn 16:7; Hch 5:3-4).

• Creemos en la Trinidad (Gn 1:26; Mt 3:16-17, 28:19; 2 Co 13:14).